Asi nenà tÅ™eba Å™Ãkat, že pÅ™echázenà silnice nenà zrovna nejbezpeÄnÄ›jÅ¡Ã záležitostÃ. Faktem také je, že pokud automobil srazà chodce, obvykle to konÄà tragicky. RozhodnÄ› tedy nezaÅ¡kodà se podÃvat, z jakého důvodu se tyto nehody nejÄastÄ›ji stávajÃ. Tak totiž budeme vÄ›dÄ›t, Äeho bychom se mÄ›li vyvarovat, a to jak coby chodci, tak i Å™idiÄi.
Â
Â
Na prvnÃm mÃstÄ› je nerespektovánà maximálnà povolené rychlosti. ŘidiÄ tak nestihne vÄas zareagovat, pokud mu chodec vejde do cesty. Také je nutné poÄÃtat s tÃm, že ÄÃm rychleji auto jede, tÃm hůře obvykle sražený ÄlovÄ›k dopadne. Proto bychom mÄ›li pÅ™ed pÅ™echodem vždy zpomalit, zvláštÄ› za zhorÅ¡ených podmÃnek.
Â
Snadno se také může stát, že zvláštÄ› v husté mlze Äi v noci Å™idiÄ chodce zkrátka pÅ™ehlédne. Dnes lidé totiž Äasto nosà obleÄenà v neutrálnÃch Å¡edivých nebo Äerných barvách, a jsou tedy mnohem hůře vidÄ›t. Lze tedy doporuÄit, aby lidé nosili zároveň i nÄ›jaké reflexnà prvky. Ty jim totiž mohou bez nadsázky zachránit život.
Â
Â
OvÅ¡em je potÅ™eba si Å™Ãci, že ani chodec nenà vždy bez viny. Mnohdy totiž nerespektujà brzdnou dráhu vozidla a nenapadne je, že by vozidlo napÅ™Ãklad nestihlo zastavit. Proto mnohdy vejdou do pÅ™echodu takÅ™ka pod kola automobilu. Podobná situace je u tÄ›ch, kteřà nedávajà pozor na své okolà a jsou napÅ™Ãklad zahledÄ›ni do mobilu. I ti nejsou mnohdy daleko od nehody.
Â
Zdaleka nejÄastÄ›jÅ¡Ã vÅ¡ak bývá kombinace vÃce faktorů, napÅ™Ãklad mizerné viditelnosti a Å¡patného odhadnutà brzdné dráhy. A ÄÃm vÃce se jich spojà dohromady, tÃm tragiÄtÄ›jÅ¡Ã bývajà následky, neboÅ¥ také tÃm pozdÄ›ji Å™idiÄ zareaguje.
Â
Proto je rozhodnÄ› na mÃstÄ› opatrnost. Pro chodce je lepÅ¡Ã poÄkat, dokud si nebudou jisti, že je automobil skuteÄnÄ› pouÅ¡tÃ, pÅ™ÃpadnÄ› dokud skuteÄnÄ› nic nejede. ŘidiÄ by naopak mÄ›l vždy u pÅ™echodu zpomalit tak, aby stihl okamžitÄ› zastavit, pokud by tam vbÄ›hl nÄ›jaký roztržitý chodec. JistÄ›, jsou to jednoduchá opatÅ™enÃ, avÅ¡ak mohou skuteÄnÄ› zachránit životy. Nenà tedy důvod je nedodržovat.